Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

Generelle oplysninger 
Missamira ApS
CVR-nr. 41026030
Navervej 13, 7430 Ikast
info@damernesoutlet.dk
tlf. 93920391

Levering

Hos Damernes outlet leverer vi vores ordrer med GLS til Danmark. Ved levering til Danmark har du mulighed for vælge imellem GLS Omdeling, GLS Erhverv eller GLS PakkeShop. Leveringen af din pakke sker normalt inden for 1-2 hverdage. Vi har gratis fragt på ordrer leveret til pakkeshop på over 499 kr. med GLS. 

GLS afleverer pakker i tidsrummet 8-16. Hvis du ikke er hjemme på leveringstidspunktet til at kvittere for modtagelse, så vil GLS indlevere pakken til nærmeste pakkeshop og du vil modtage SMS, email eller en seddel i din postkasse.

GLS PakkeShop er en fleksibel leveringsform. Du vælger selv i hvilken PakkeShop, du vil hente din pakke. Ved at indtaste dit postnummer under bestillingen, kan du se hvilke PakkeShops, der er tættest på dig. Under ordrebestillingen indtaster du din mailadresse og dit mobilnr. Når din pakke er klar til afhentning i den valgte PakkeShop, sender GLS automatisk en email/sms til dig. Ved afhentning af pakken skal du medbringe pakkenr. og gyldigt ID.

Fragtpriser: 

GLS pakkeshop & erhverv: 29 kr. 

GLS omdeling: 49 kr.  

Betaling

Hos Damernes outlet modtager vi betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB.  Vi tager ikke kortgebyr. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når vi har afsendt varen. Vi benytter os af betalingsløsning Shopify. Shopify sørger for at kryptere alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper 

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Fortrydelsesret  
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@damernesoutlet.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering 
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. 


Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Ønsker du at returnere din vare, bedes du sende pakken til følgende adresse for egen regning.

Skal sendes til vores adresse, vi henter ikke pakker i pakkeshop.

Damernes Outlet
Navervej 13
DK-7430 Ikast 

Rabatkoder

Vi tilbyder løbende rabatkoder til medlemmer af vores Kundeklub.

Ved brug af rabatkoder begrænset til bestemte produkter eller produktkategorier, kan rabatten og et eventuelt minimumskøb kun opnås gennem disse. Er der tilbud på kjoler, kan rabatten altså ikke bruges eller opnås ved køb af bukser.

Kampagner, hvor rabatten annonceres i antal styk (eksempelvis 3 FOR 2), fordeles den totale rabat på alle købte styk. Ved returnering af en eller flere af disse varer, får du altså den fulde pris minus rabatten på stykket, du returnerer, tilbage.

Ved tvivlstilfælde om rabat er det Damernes outlet alene, der afgør.

Reklamationsret

Damernes outlet yder i henhold til købeloven 2 års reklamationsret, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Fejl og mangler, skal meddeles indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til: 

Damernes Outlet
Navervej 13
DK-7430 Ikast 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@damernesoutlet.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 790 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her

Har du bopæl i Danmark og handlet med en sælger udenfor Danmark, men indenfor EU, Norge, Island eller Storbritannien, kan du klager til Forbruger Europa her

Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land.


Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Missamira ApS
CVR-nr. 41026030
Navervej 13, 7430 Ikast
info@damernesoutlet.dk
tlf. 93920391

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_____________________________________________________________________________


Bestilt den: _______________________________    
Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________     
Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01/09-2025